Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De inhouden van de kijkwijzers taalgericht vakonderwijs geven handen en voeten aan taalgericht vakonderwijs. Inzet van taalgericht vakonderwijs stimuleert dat leerlingen gemotiveerder vakinhouden leren en tegelijk hun taalvaardigheid verbeteren.
Om goed over het curriculum te kunnen praten, zijn gemeenschappelijke begrippen nodig. In deze publicatie worden de belangrijkste curriculumgerelateerde begrippen gedefinieerd.
De UvA en SLO starten samen het RCCS in 2023. UvA en SLO beschikken ieder over een eigen expertise en focus. De intentie is om te komen tot een gemeenschappelijke onderzoeksagenda voor het RCCS.
The UvA and SLO will jointly launch the RCCS in 2023. UvA and SLO each have their own expertise and focus. Their aim is to arrive at a common research agenda for RCCS which adds value to the current expertise of each party.
Curriculum in development. The title of this book refers to both the dynamic discussions that continuously take place across a wide range of curricular issues and the evolutionary thinking about concepts and approaches in curriculum development. Changes in society constantly demand new knowledge and skills and require the continuous development of our educational system. How do processes of curriculum development evolve? What actually is a curriculum? And how to ensure the quality of curricular products? This book will focus on these questions.
Deze SLO-publicatie geeft je houvast om aan de slag te gaan met begrippen rondom toetsing, beoordeling en feedback. Je vindt er de betekenis van belangrijke begrippen, zodat je met elkaar dezelfde taal spreekt als het gaat om toetsing, beoordeling en feedback.