Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op donderdag 14 september organiseert SLO de derde netwerkdag voor professionals die schoolteams begeleiden bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs. Begeleid jij schoolteams op basisscholen bij de implementatie van digitale geletterdheid?
Dan ben jij van harte welkom en vanaf half tien staat de koffie klaar!
Op vrijdag 24 maart organiseert SLO de tweede netwerkdag voor professionals die schoolteams begeleiden bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Houd jij je bezig met de implementatie van digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs? Meld je dan nu aan voor de eerste netwerkdag Digitale geletterdheid in het vo.
Deze eerste netwerkdag vindt plaats op vrijdag 11 oktober. Om 10:00 uurstaat de koffie voor je klaar.
Nu de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn opgeleverd, gaan we aan de slag met de functionele kerndoelen hiervoor.
In onze digitale samenleving waarin technologie en media een belangrijke plaats hebben, is het niet alleen nodig om geletterd te zijn, maar ook om digitaal geletterd te zijn.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Digitale geletterdheid is een relatief nieuw leergebied. Het gaat om het verwerven van kennis over digitale technologie, het kritisch en (zelf)bewust gebruik ervan en het inschatten van kansen en risico’s. Maar wat is er bekend uit onderzoek? Met welke vaardigheden kun je nu al aan de slag? En hoe versterk je de digitale basisvaardigheden van je leerlingen?