Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 900
Gespreksvragen voor een warme overdracht SLO, juni 202 1 Het einde van een roerig schooljaar, bijna vakantie! Maar voor het zover is staat er nog de overdracht van je leerlingen naar de volgende groep op de agenda. Als er op jouw school gewerkt is met focusdoelen, kun je het door SLO ontwikkelde...
Behoort bij: Gespreksvragen voor een warme overdracht
23 juni 2021
In de beschrijving van opdrachten voor het doen van onderzoek en voor ontwerpen onderscheiden we in het VO vier fasen:
- Fase 1 opdrachten voor klas 1 en 2
- Fase 2 opdrachten voor klas 3 en vmbo 4 met uitstroom richting mbo
- Fase 3 voor klas 4 en havo 5 met uitstroom richting hbo
- Fase 4 opdrachten voor vwo 5 en 6 met uitstroom richting wo
Toelichting:
- De kern van de opdrachten wordt beschreven in de zes stappen (grijs).
- Reflectie is bij alle zes stappen belangrijk (geel).
- Voor iedere opdracht is een aantal variabelen beschreven die de moeilijkheid van de opdracht bepalen (groen).
Deze fasenbeschrijving kan gebruikt worden om opdrachten uit te werken en de moeilijkheid in te schalen.
11 november 2016
Aardrijkskunde ruimte voor de rivier Opdracht: ' Evalueren' 1. Inleiding Beslissingen nemen die gevolgen hebben voor later, dat doen leerlingen de hele dag. Bij aardrijkskunde gaat het vaak over beslissingen nemen. Waar komt een nieuw voetbalveld of is daar een nieuwe woonwijk wel gewenst? Besli...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Ruimte voor de rivier
12 maart 2015
Vakcollege Tilburg februari 2017, Viola van Lanschot Hubrecht (SLO) Website: www.vakcollegetilburg.nl Contactpersoon: Bert van Opstal (teamleider bovenbouw vmbo) Een breed aanbod van keuzearrangementen Vanaf augustus 2017 betrekt het Vakcollege Tilburg een nieuwe school. Hiermee is de fusie tuss...
Behoort bij: Vakcollege Tilburg 2
24 februari 2017
Determinatieformulier voor de leerling (vul voor- en achterkant in!) A. Leerhouding bij de vakken Omcirkel: 1 = Hier ben ik het helemaal mee on eens . 2 = Hier ben ik het mee on eens. 3 = Hier ben ik het mee eens. 4 = Hier ben ik het helemaal mee eens. Vul zelf de andere vakken in die je v...
Behoort bij: Determinatieinstrument voor de leerling
6 juli 2017
Variant 1: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op de gereviseerde taxonomie van Bloom (Anderson et al, 2001) Naam l eerling: Leerjaar: Vak: .. Docent: . Gelieve een determinant alleen in te vullen als u daarover voldoende weet. A. Vakspecifieke cognitieve ontwikkeling *...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 1
6 juli 2017