Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Media-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media.
In de traditie van de lichamelijke opvoeding is ten aanzien van toetsen en beoordelen te veel aandacht uitgegaan naar het beoordelen van het prestatieniveau op het gebied van de bewegingsvaardigheid van de leerlingen. Bewegingsonderwijs moet leerlingen helpen een verstandige en positieve keuze te maken voor 'zelfstandige, verantwoorde, perspectiefrijke en blijvende deelname aan de bewegingscultuur'. Een bepaalde mate van bewegingsbekwaamheid is daarvoor onontbeerlijk, zeker. Dus wordt een belangrijk deel van de onderwijstijd besteed aan het zich beter eigen leren maken van een breed scala aan bewegingsactiviteiten. Zeker in bovenbouw vo is het echter minstens zo belangrijk dat de leerling zichzelf afvraagt wat voor hem of haar verantwoorde en perspectiefrijke deelname aan bewegingscultuur inhoudt. Deels gaat het daarbij om het leggen van dat verband via reflectie.
Docenten gaan steeds vaker aan de slag met samenwerking tussen mens en maatschappijvakken. Voor al deze docenten biedt deze handreiking aanknopingspunten.
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.
De leerkrachten van de kleutergroepen van KBS De Kring in Alkmaar hebben de prentenboeken van ‘Sam en Julia’ als gezamenlijk thema gekozen.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum