Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De eersteklasleerlingen maken kennis met de stad Zutphen waar ze vijf of zes jaar lang les gaan hebben. Ze maken kennis met het onderwijs op het Eligant Lyceum, waar veel aandacht wordt besteed
aan leren leren, reflectie en zelfregulatie.
Leerlingen schrijven een Valentine’s Day card. Ze ontvangen
feedback en verwerken dat bij het afmaken van de card en ze
verwerken die feedback in een vervolgtaak naar keuze.
Leerlingen in de brugklas leren bij biologie een microscopisch preparaat te maken, te werken met de microscoop en een tekening te maken volgens de tekenregels.
Leerlingen van klas 4 havo/vwo oefenen in groepjes met het tekenen van structuurformules bij een gegeven molecuulformule.
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
In deze praktische publicatie lees je hoe je met exit cards informatie verzamelt over de leerontwikkeling van leerlingen. Je krijgt handvatten hoe je in een les doelgericht met exitcards aan de slag kunt gaan. Ook lees je over de verschillende functies van de exitcards, geïllustreerd met concrete voorbeelden waarbij steeds een andere functie van de exitcards centraal staat.
Leerlingen werken aan profielmodule 4: Groene vormgeving en verkoop. Centraal staat het maken van boeketten.
In deze lesuitwerking vindt de feedbackronde plaats na elk blokje. De docent gebruikt hierbij een feedbackstempel. Leerlingen verwerken deze feedback direct bij het volgende blokje.
Feedback heeft zo direct een plek om te landen (feedbackcyclus).