Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze SLO-publicatie geeft je houvast om aan de slag te gaan met begrippen rondom toetsing, beoordeling en feedback. Je vindt er de betekenis van belangrijke begrippen, zodat je met elkaar dezelfde taal spreekt als het gaat om toetsing, beoordeling en feedback.
Leerlingen tekenen lucht in een erlenmeyer en gaan vervolgens in discussie over deeltjesmodellen.
Leerlingen schrijven een zakelijke e-mail aan de organisatie van On Stage, een beroepenmarkt
Leerlingen maken zelf vragen bij een verzameling van teksten rondom een thema.
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
Het Christelijk Lyceum in Apeldoorn werkt volgens de principes van formatief evalueren. Het is een succes. Volgens de leerlingen sluipt wat je moet leren gewoon je hersenen binnen. Hoe is de school ertoe gekomen en wat draagt bij aan het welslagen tot nu toe?
Leerlingen leren hoeken herkennen en ermee rekenen in verschillende vlakke figuren. Via diagnostische opgaven gaan leerlingen na wat passende vervolgstappen zijn en wat ze daarbij nodig hebben.