Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Nuborgh College Lambert Franckens kiest voor grondige aanpak formatief evalueren.
Met deze werkvorm inclusief invulbaar werkblad geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Met deze werkvorm geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Met dit invulbaar werkblad geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Informatie over hoe je een ontwikkeling binnen je onderwijs op verschillende momenten kan evalueren.
Leernetwerk formatieve evaluatie: building the bridge while walking. Een voorbeeld van De Meerwaarde in Barneveld.
Het evaluatie-kwartetspel biedt een speelse werkvorm om met medeontwikkelaars en vanuit verschillende invalshoeken te reflecteren op uw ontwikkelactiviteiten - en de opbrengsten daarvan. Basiskennis van het aloude kwartetspel is vereist om deze werkvorm te kunnen toepassen.