Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze fase van de lees- of schrijfles heeft een evaluatief karakter. Samen met de leerlingen gaat de leraar na of de leestaak of schrijftaak naar behoren is uitgevoerd.
Het doel van het voeren van leesgesprekken is tweeledig:
als leerkracht krijg je zicht op de leesontwikkeling van leerlingen en ontdek je wat er nog nodig is om die verder te stimuleren
als leerling krijg je inzicht in je eigen leesontwikkeling en krijg je de kans om vanuit je eigen ervaringen te vertellen over het leesonderwijs op school (en thuis).
Instructie zorgt ervoor dat kleuters weten wat het doel is van hun activiteit, wat ze gaan leren, gaan doen en hoe ze de activiteit moeten aanpakken.
Het organiseren van tijd, specifiek de effectieve leertijd, naar de behoefte(n) van alle kinderen.
Richtlijnen voor het afnemen en evaluatie van het examen onderdeel fictie in het vmbo examen Nederlands.
Met het beschreven programma voor het SE kan het practicum meerdere functies hebben:
De examenpilot Chinese taal en cultuur (2010-2013) is uitgevoerd door SLO en ICLON. Op basis van de resultaten van de pilot heeft SLO acht adviezen aan OCW uitgebracht en die door OCW zijn overgenomen.