Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
Het Christelijk Lyceum in Apeldoorn werkt volgens de principes van formatief evalueren. Het is een succes. Volgens de leerlingen sluipt wat je moet leren gewoon je hersenen binnen. Hoe is de school ertoe gekomen en wat draagt bij aan het welslagen tot nu toe?
Leerlingen leren hoeken herkennen en ermee rekenen in verschillende vlakke figuren. Via diagnostische opgaven gaan leerlingen na wat passende vervolgstappen zijn en wat ze daarbij nodig hebben.
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.
De leerlingen oefenen met het schrijven van een korte tekst waarin causale redenaties in een historische context zichtbaar worden.
Leerlingen uit leerjaar 1 gaan aan de slag met het ordenen van getallen met een ongelijk aantal decimalen.
De leerlingen hebben kennis gemaakt met begrippen, zoals warmte, temperatuur, dichtheid en convectie en moeten deze nu toepassen op convectie in vloeistoffen en gassen.
Leerlingen schrijven een spannend verhaal nadat ze met elkaar verhalen hebben geanalyseerd op elementen die spanning aanbrengen.
In deze les formuleren leerlingen en leraar succescriteria door te kijken naar authentiek werk, een bouwtekening van internet.