Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO stelt de leden van de vakvernieuwingscommissie mens en maatschappij aan je voor.
SLO stelt de leden van de vakvernieuwingscommissie kunst en cultuur aan je voor.
Reeks toetsvragen voor kerndomein B: Grondslagen van het
vernieuwde examenprogramma. Hiermee kun je als informaticadocent op een objectieve manier toetsen. Zo kun je meten of je leerlingen het basisniveau hebben bereikt.
In onderstaande drie tabellen is de eindterm MVT/K/7 gekoppeld aan een ERK-niveau en de betreffende ‘can do’-descriptoren uit Taalprofielen (2015).
Het nieuwe programma heeft een aantal gevolgen voor de centrale examinering. Omdat het tot stand komen van een nieuw examenprogramma een proces van jaren is, is een deel van de wijzigingen al geleidelijk zichtbaar geworden in de recente centrale examens. Kijk voor de reguliere examens en de examens die op de pilotscholen zijn afgenomen op de Cito-website.
De examenprogramma’s kennen elk zes domeinen. De syllabus geeft voor elk domein kort aan wat leerlingen daarin zouden moeten kennen en kunnen. Die beschrijvingen zijn in de handreiking overgenomen. De syllabus vindt u op de site van het examenblad.
De afstemming met andere bètavakken tussen het schoolexamen wiskunde A vwo.
Het schoolvak economie werd voor 1968 alleen onderwezen op de hbs. De Mammoetwet introduceerde het vak in de bovenbouw van havo/vwo. De doelstelling was leerlingen in te wijden in het vak economie, zoals dat op de universiteit werd onderwezen.
Verschillen in het gebruik van het begrip modelleren in de vakken natuurkunde en wiskunde.
Beschrijving van de tussendoelen voor de onderbouw havo/vwo voor het vak Klassieke Talen