Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In hoeverre is het Referentiekader Taal en Rekenen een bruikbaar instrument voor de onderwijspraktijk? Onderzoekers maakten de balans op.
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Dat heeft ook gevolgen voor de inhoud van lesmethodes en andere leermiddelen. We vinden het belangrijk om iedereen die betrokken is bij het maken van leermiddelen goed op de hoogte te houden
SLO stelt de leden van de vakvernieuwingscommissie natuurwetenschappelijke vakken aan je voor.
Je weet vast al dat er hard gewerkt wordt aan de actualisatie van het curriculum en de basisvaardigheden. Dat heeft ook gevolgen voor de inhoud van lesmethodes en andere leermiddelen. Daarom nodigen we je graag uit voor de SLO-dag voor educatieve uitgeverijen op woensdag 17 mei in De Eenhoorn, Barchman Wuytierslaan 2 in Amersfoort.
Reeks toetsvragen voor kerndomein B: Grondslagen van het
vernieuwde examenprogramma. Hiermee kun je als informaticadocent op een objectieve manier toetsen. Zo kun je meten of je leerlingen het basisniveau hebben bereikt.
In onderstaande drie tabellen is de eindterm MVT/K/7 gekoppeld aan een ERK-niveau en de betreffende ‘can do’-descriptoren uit Taalprofielen (2015).