Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In 2007 werd een nieuw examenprogramma geschiedenis ingevoerd, maar het centraal examen had nog steeds betrekking op twee thema’s. Aan deze situatie kwam in 2015 een einde toen het centraal examen voor het eerst betrekking had op oriëntatiekennis van de tien tijdvakken, zoals bedoeld in het examenprogramma van 2007. In 2013 kreeg SLO van het ministerie van OCW opdracht in de periode 2013 - 2015 na te gaan op welke wijze docenten vorm geven aan het examenprogramma geschiedenis. Dit onderzoek is het derde in een reeks van vijf onderzoeken naar ervaringen van docenten en leerlingen met het nieuwe centraal examen voor havo en vwo.
Domein E: statistiek en kansrekening, toets in het schoolexamen wiskunde A vwo.
Op dinsdag 28 mei ontmoeten pilotscholen en scholen die subsidie hebben aangevraagd voor de praktijkgerichte programma's vmbo elkaar in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.
Deze publicatie beschrijft en verantwoordt de indeling in soorten vaardigheden die SLO hanteert. Deze indeling vervangt het eerdere overzicht van 21e-eeuwse vaardigheden.
Leerlingen vinden het lastig om de stof die ze bij het ene vak geleerd hebben bij een ander vak toe te passen. Dit geldt voor alle vakken, maar het is iets waar natuurkundedocenten zeker vaak tegenaan lopen: hun leerlingen hebben problemen met de toepassing van wiskunde bij natuurkunde.
Op deze pagina's vind je informatie en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied over de moderne vreemde talen Arabisch, Italiaans, Russisch, Turks en Spaans, en in het vwo, sinds 2015, Chinees.
Hoe geef ik vorm aan LOB? Hoe kan ik het keuzeproces van de leerling ondersteunden? Kan ik een doorlopende leerlijn maken voor loopbaanoriëntatie?