Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de bovenbouw havo en vwo voor het vak wiskunde A, B, C en D
Een examenprogramma bestaat uit een combinatie van kennis en vaardigheden, waaronder praktische vaardigheden, werken aan praktische en realistische opdrachten, LOB, werkvelden, programma-specifieke kennis en vaardigheden. Binnen het programma kun je contexten en opdrachten zelf bepalen. Je hebt dus veel ruimte om het examenprogramma te vertalen naar een onderwijsprogramma.
In opdracht van het ministerie van OCW wordt hard gewerkt aan de actualisatie van de examenprogramma’s van onder andere de moderne vreemde talen. Jelle Kaldewaij (procesregisseur), Simone Groeneveld (voorzitter advieskring) en Stéfanie Leunissen (leraar en lid vakvernieuwingscommissie) vertellen hoe er samen gewerkt wordt aan actuele examenprogramma's.
Op 25 maart hebben we de definitieve examenprogramma’s van 13 praktijkgerichte programma's voor het vmbo (gl en tl) overhandigd aan Mariëlle Paul.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen informatietechnologie vmbo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.