Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2277
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo kaderberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
16 november 2022
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
16 november 2022
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
16 november 2022
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo kaderberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
16 november 2022
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
16 november 2022
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
16 november 2022
In 2008 heeft SLO een leerplanvoorstel geschreven om voorbereidingen te treffen voor het verlenen van een formele status aan het vak Chinese Taal en Cultuur in het voortgezet onderwijs. Om het leerplanvoorstel te beproeven en om na te gaan of Chinees als nieuw schoolvak levensvatbaar is in Nederland, kreeg SLO opdracht een driejarige pilot uit te voeren. Aan de hand van de resultaten van het onderzoek, en op basis van de opgedane ervaringen zijn acht adviezen geformuleerd. Deze publicatie beschrijft de pilot en doet een voorstel voor het eindexamenprogramma Chinese taal en Cultuur voor het vwo.
22 januari 2015
Samen met de vakgroep Sinologie van de Universiteit Leiden, de opleiding Oriëntaalse Talen en Communicatie van de Hogeschool Zuyd in Maastricht en enkele Nederlandse middelbare scholen heeft SLO gewerkt aan een leerplan Chinese taal en cultuur. Deze samenwerking heeft geleid tot de publicatie 'Chinees op school'. Daarin wordt eerst de situatie verkend rondom het schoolvak Chinees in sommige Europese landen. Vervolgens komen alle aspecten aan de orde die relevant zijn voor de plaats van Chinees in het Nederlandse voortgezet onderwijs, zoals positie in het curriculum, studielasturen, haalbare eindniveaus en mogelijke aansluiting op de competentieniveaus van het Europees Referentiekader. Ook praktische aspecten van het vak worden aangestipt, zoals de invulling van het onderdeel cultuur, de aanpak in de les en de invoeringsproblematiek. Het leerplanvoorstel beoogt het Ministerie van OCW van alle nodige informatie te voorzien om een besluit te nemen over de invoering van Chinees als officieel examenvak, hopelijk al vanaf schooljaar 2009-2010
26 januari 2015
In het kader van het project Monitoring invoering geschiedenis havo/vwo heeft SLO onderzoek gedaan naar opvattingen van leerlingen over verschillende aspecten van het schoolvak. Deze publicatie doet verslag van de vraag of leerlingen goed voorbereid zijn op het school- en centraal examen, hoe zij denken over het vak geschiedenis en het nut daarvan, wat zij vinden van de tien tijdvakken en van de historische contexten.
9 april 2015
Reader BSM is een compleet uitgewerkt overzicht voor het vak BSM zoals de leerlingen van Sg Twickel uit Hengelo dat krijgen als ze kiezen voor BSM in de 2e fase van havo of vwo. Het examenvak BSM wordt op deze school sinds 1999 gegeven, eerst onder de naam LO2 (h/v). De school was destijds een van eerste scholen die dit vak aanbood en heeft sindsdien alle ontwikkelingen gevolgd. De reader is bedoeld als voorbeeld en als inspiratie voor docenten die BSM op hun school geven of bezig zijn het vak te ontwikkelen voor hun leerlingen
16 juli 2009