Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor havo ontwikkelt SLO in samenwerking met scholen een praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M), een praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) en de praktijkroute havo-educatie.
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
In navolging van de vernieuwingen van de examenprogramma’s voor natuurkunde, scheikunde, biologie, NLT en economie is gekozen voor de concept-contextbenadering. Deze benaderingswijze biedt structuur en ordening bij de inrichting van een nieuw examenprogramma en tevens mogelijkheden om overladenheid en versnippering te verminderen.
Een thema dat in verschillende niveaus van de samenleving tot uiting komt. Ook het onderwijs draagt bij aan het krijgen van inzicht in mogelijkheden en grenzen.
Er is een duidelijk onderscheid tussen het havo- en het vwo curriculum. Dat is onder andere gerealiseerd door in de vwo syllabus voor abstractere contexten te kiezen.
Informatie over het opnemen van de natuurkundeolympiade in het leerplan natuurkunde
Het vak onderzoek & ontwerpen (O&O) is opgezet en wordt ondersteund door de Stichting Technasium. Het wordt in onder- en bovenbouw van havo en vwo gegeven op de technasia.
Welke veranderingen heeft het onderwijs in kunst en cultuur vanaf de tachtiger jaren doorgemaakt? Hier vind je per onderwijssector een historisch overzicht van het onderwijs in Kunst en cultuur. Het uitgangspunt daarbij is het wettelijk kader: de kerndoelen en eindtermen.