Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor bijna een vijfde van de vijftienjarigen is omgaan met geld moeilijk (OESO, 2016). Dat geldt vooral voor jongeren in het praktijkonderwijs en vmbo bb-kb. Hun financiële vaardigheden zijn niet genoeg ontwikkeld. Het is een breed gedragen standpunt dat financiële geletterdheid een vaste plek krijgt in het onderwijs. SLO ontwikkelde op basis van de leerdoelen van het Nibud vier themakaarten, die gekoppeld zijn aan de executieve functies. Docenten kunnen deze kaarten gebruiken om hun lessen rond financiële geletterdheid vorm te geven.
In 2022 is SLO gestart met de actualisatie van de kerndoelen voor Nederlands, rekenen en wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid. In september 2023 zijn de conceptkerndoelen voor Nederlands en rekenen en wiskunde opgeleverd aan het ministerie van OCW. Eind 2023 volgen ook de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid.
De minister van po en vo gaf SLO in het voorjaar van 2023 de opdracht om ook te starten met de actualisatie van de kerndoelen van de vijf andere leergebieden: mens en natuur, mens en maatschappij, kunst en cultuur, bewegen en sport en moderne vreemde talen. Deze kerndoelenteams zijn na de zomer van 2023 hiermee gestart.
Informatie over actuele onderwerpen met betrekking tot het curriculum digitale geletterdheid voor het po.
Op 9 november 2021 was het weer zover. Een netwerkbijeenkomst voor so, sbo, vso en pro scholen.