Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Zowel op vmbo als op havo en vwo is er sprake van vernieuwingen in het examenprogramma.
Ook in het po worden vak- en taaldoelen gelijktijdig ontwikkeld via contextrijk onderwijs: vol interactie en met taalsteun. Dit thema biedt informatie over bronnen en lesvoorbeelden.
Hoe start in een onderwijsroute waarbinnen maatwerk centraal staat? Voor wie? en waarom?
De netwerkbijeenkomst van 10 maart 2022 stond in het teken van de brede vorming. De focus in deze bijeenkomst lag op sociaal-emotionele vaardigheden en executieve functies.
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.