Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bepaal of u gespreksvaardigheid en spreekvaardigheid apart wilt toetsen, of juist niet. Kiest u ervoor om ze te combineren in één toets, let er dan wel op dat u aan de twee verschillende onderdelen twee aparte cijfers geeft.
Op 18 januari vond de online themamiddag ‘TOS kinderen in de klas’ plaats. Stuurgroeplid Rianne de Wit schreef een impressie van de middag, met links naar aanvullende informatie.
Bij een goed onderbouwd schooladvies is de hele school betrokken. Die komt namelijk voort uit een visie op het bieden van gelijke kansen en een lerend schoolklimaat.
In gesprek over (v)so kerndoelen en delen van inspirerende tips en voorbeelden.
Taal mag geen struikelblok vormen om tot begrip van zaakvakken te komen. Aandacht voor taal zou leerlingen juist moeten ondersteunen bij het leren van de zaakvakken.
De leerlingen koppelen eigen kennis (‘kennis van de wereld’) en ervaringen aan de inhoud van de tekst. Het gaat om kennis van het onderwerp en (bij verhalen en gedichten) ook om eigen gevoelens, ideeën, angsten, dromen, wensen, verlangens, normen en waarden.
De taalontwikkeling is het proces dat kinderen doorlopen bij het leren van één of meerdere talen.