Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Rose Staritsky was als tweede spreker aan de beurt om te vertellen hoe belangrijk het is om een taalcoördinator voor Engels op je school te hebben. Staritsky is werkzaam als leerkracht in groep 8 én taalcoördinator op een VVTO-school met een TalenT-keurmerk.
Er zijn inmiddels zoveel volgsystemen voor het jonge kind. Hoe weet je welk kindvolgsysteem het beste is voor jouw kinderen en voor jouw groep?
Persoonlijk verslag van de bijeenkomst van het Landelijk Netwerk Taal op 26 januari 2021 over het leesonderwijs door stuurgroeplid Rianne de Wit.
Op dinsdag 17 mei organiseerde het LNT een vragensessie rondom de opvang van vluchtelingkinderen in het basisonderwijs.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.
Op 30 maart vond de tweede netwerkmiddag van het LNT plaats rondom Meertaligheid op de basisschool. Een indruk van de bijdragen.
Ik zie het nog voor me: een leerling die op zijn stage vol trots in een grote pan met tomatensoep roert. ‘Wilt u proeven?’ Een aantal jaren heb ik als leerkracht in het praktijkonderwijs gewerkt. Deze leerling vergeet ik niet, hij had eindelijk zijn passie gevonden. Hoe erg is het als hij door de coronacrisis niet meer in de horeca kan werken?
Op donderdag 21 maart 2024 organiseerde het LNT een netwerkdag over goede gesprekken in de klas.
Een blog door SLO'er Annette van der Laan naar aanleiding van de documentaireserie Klassen van omroep Human.
Uit een onderzoek van Hattie (2015) blijkt dat je als leraar meer leerrendement uit je lessen kunt halen wanneer leerlingen weten waar ze naar toe werken, waarom ze iets moeten leren en hoe ver ze zijn in het behalen van die doelen.