Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Handboek taalgericht vakonderwijs is geschreven voor iedereen die zich in het voortgezet onderwijs richt op het versterken van taalgericht vakonderwijs
Kerndoel 3
De leerling leert strategieën te gebruiken voor het uitbreiden van zijn woordenschat.
Kerndoel 4
De leerling leert strategieën te gebruiken bij het verwerven van informatie uit gesproken en geschreven teksten.
Kerndoel 5
De leerling leert in schriftelijke en digitale bronnen informatie te zoeken, te ordenen en te beoordelen op waarde voor hemzelf en anderen.
Kerndoel 6
De leerling leert deel te nemen aan overleg, planning, discussie in een groep.
Kerndoel 7
De leerling leert een mondelinge presentatie te geven.
Kerndoel 8
De leerling leert verhalen, gedichten en informatieve teksten te lezen die aan zijn belangstelling tegemoet komen en zijn belevingswereld uitbreiden.
Ongeveer driekwart van de scholen biedt de sportklas aan op het vmbo-tl, havo en/of vwo en ongeveer een derde op het vmbo-bb/kb
In groep 1-2 maken leerlingen maken kennis met de schoolbibliotheek en de openbare bibliotheek. Leerlingen leren boeken te zoeken en te kiezen om te lezen/bekijken. Zo bekijken ze bijvoorbeeld de buitenkant en een paar platen van het boek om te beslissen of ze dit boek willen.
Wat speelt er op dit moment op de (v)so-scholen in ons land? Middels een eigen column komen leraren en schoolleiders aan het woord om hier iets over te vertellen.