Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit onderzoek is gekeken naar op welke wijze en in hoeverre kinderen uit groep 4, 6 en 8 blijk geven van genrekennis tijdens het voeren individuele leesgesprekken tussen leerling en docent.
Deze publicatie bevat een uitwerking van doorlopende leerlijnen voor het leesonderwijs. Na een kort schematisch overzicht van de leerstoflijnen bij het domein lezen en een beschrijving van de algemene kenmerken van de leerlijn lezen, volgt een karakteristiek van het lezen in groep 1 tot en met 8.
Het Kleuterplein observatie- en registratiesysteem is onderdeel van het
programma Kleuterplein (tweede versie) dat een rijke leeromgeving wil
bieden voor groep 1 en 2. Het systeem is gebaseerd op de leerlijnen uit
het programma
Deze les is geschikt voor groep 4. De leerlingen onderzoeken verschillende vormen van voorwerpen met de handen én zetten verbeelding in om het voorwerp tot een levend wezen te maken.
Als je in dit bijzondere schooljaar, schoolbrede afspraken wilt maken over de overdracht naar de volgende groep kunnen de volgende vragen je hierbij helpen. De vragen kun je gebruiken binnen en met je team, maar ook individueel.