Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De essentie van een functionele leestaak is dat de leerling echt belang heeft bij het lezen, bij het verwerven van informatie uit de tekst. Ga uit van bestaande teksten en zoek binnen de context van het onderwerp naar een realistische opdracht waarbij de informatie uit de tekst(en) onmisbaar is. Of ga uit van een (actueel) thema of probleem dat leerlingen interesseert en zoek daar teksten en een passende opdracht bij.
Voorbeelduitwerkingen van het domein E voor het schoolexamen havo van de subdomeinen E3 en E4
Het Docentontwikkelteam Nederlands (DOT) van het Aansluitingsnetwerk vo-ho Fryslân bestaat vier jaar.
Hoe vergroot je de motivatie van je leerlingen en zorg je ervoor dat je hen geen eenheidsworst biedt?
Wat moet, wat mag en wat kan bij de inrichting van het schoolexamen voor het vak geschiedenis voor havo en vwo?
Hoe praat je over actuele onderwerpen in de klas en hoe zorg je voor welbevinden bij je leerlingen. Op deze pagina handvatten die leraren hierbij kunnen helpen.
De beschrijvingen van de leerlijnen voor de kunstzinnige vakdisciplines zijn dan ook uitgewerkt en beschreven in de vorm van competenties.