Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Veel leerkrachten maken zich zorgen over de leervorderingen in hun groep. En terecht! Twee jaar corona heeft het onderwijs geen goed gedaan. We hebben met een nieuwe werkelijkheid te maken die om een flexibele werkwijze vraagt. Formatief evalueren zou wel eens de sleutel kunnen zijn.
Een schoolleider of intern begeleider kan gerichter met professionals uit peutercentra en groep 1-2-3 in gesprek gaan over educatie en onderwijs als zij de juiste vragen stellen. We selecteerden zes kwaliteitsvragen uit het curriculaire spinnenweb (SLO).
Hoe haal je de wereld in je klas? Dit vraagt om met een andere bril naar je les kijken. Tijdens de Conferentie Talen en Wereldburgerschap van Nuffic laat je je inspireren door experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van wereldburgerschap, meertaligheid en Engels vanaf groep 1.
een begeleidersnetwerkdag Jonge Kind voor adviseurs/begeleiders Jonge Kind. Dus voor iedereen die medewerkers van peuterspeelzalen en kinderdagverblijven (pedagogisch medewerkers/pedagogen) en leraren van groep 1 en 2, onderbouwcoördinatoren/ intern begeleiders uit het basisonderwijs begeleiden.
Ben je mvt-opleider en bezoek je wel eens de website ww.erk.nl? Dan horen we graag hoe we jou als mvt-opleider nog beter kunnen ondersteunen. Wat heb jij als mvt-opleider nodig om je studenten voor te bereiden op het gebruik van het ERK in hun lespraktijk? En wat zijn jouw wensen voor je eigen professionalisering rond het ERK? We gaan graag met een groep van max. 20 opleiders in gesprek over de invulling van het opleidersprofiel op de ERK-website.
In deze masterclass gaan we in op wat de voorwaarden zijn voor een rijk aanbod dat inspeelt op de talenten van het jonge kind. Een aanbod dat ervoor zorgt dat je alle leerlingen uitdaagt om breder en verder te denken.
In deze bijeenkomst willen we je laten zien hoe je de principes van formatief evalueren kunt verweven in je onderwijs aan kleuters.
Op dit moment staat de inhoud van het programma van deze dag nog niet vast, maar zoals altijd willen we ook ruimte bieden voor uitwisseling van ervaringen (‘halen & brengen’) en discussies over andere thema’s die op dat moment spelen in de voor- en vroegschoolse educatie. Ook staan we stil bij recente beleidsontwikkelingen in de voor- en vroegschoolse educatie en (inter)nationale onderzoeksrapporten Jonge Kind.
Tijdens deze masterclass krijg je handvatten en materialen aangereikt om aan de slag te gaan met onderwijspraktijk aan de slag te gaan met spel in de kinderopvang en in de groepen 1 en 2.
Tijdens dit landelijk congres kom je meer te weten over de achtergrond van de actualisatie van de kerndoelen Nederlands, rekenen en wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap. Deze kerndoelen zijn ontwikkeld voor einde po, onderbouw vo en (v)so.