Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Onder leesbewustzijn verstaan we: weten wat je aan het doen bent tijdens het lezen, kunnen aangeven welke tekstgedeelten je moeilijk vindt en waardoor dat komt en ook: maatregelen kunnen nemen, strategieën inzetten om op woord-, zins- en tekstniveau de betekenis van de tekst te begrijpen.
Drie opdrachten om moeilijke gebruiksaanwijzingen te doorgronden. Maak deze opdrachten samen met twee andere leerlingen.
Laat leerlingen een tekst navertellen (in plaats van samenvatten of tekstvragen erover beantwoorden).
Leesgesprekken met kinderen leveren veel nuttige informatie op, maar wanneer kun je ze plannen? En hoe vaak?
De berekening van de valbeweging in opeenvolgende tijdstappen, zoals uitgewerkt in Tabel 2, kan gesystematiseerd worden in een iteratiefrekenmodel.1
Het rekenmodel voor de valversnelling is door te rekenen met behulp van de computer. Daarvoor is speciale software beschikbaar. Bij deze modelleerprogramma's wordt onderscheid gemaakt tussen ‘tekstgebaseerde’ en ‘grafische’ omgevingen. In de modelleeromgeving Coach1 kan een model zowel in tekstmodus als in grafische modus opgesteld worden.
Een diagnostische gesprek betekent: mondelinge communicatie tussen tenminste twee personen om een oorzaak te vinden van een gevolg aan de hand van optredende verschijnselen.