Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat moet, wat mag en wat kan bij de inrichting van het schoolexamen voor het vak geschiedenis voor havo en vwo?
Hoe praat je over actuele onderwerpen in de klas en hoe zorg je voor welbevinden bij je leerlingen. Op deze pagina handvatten die leraren hierbij kunnen helpen.
De beschrijvingen van de leerlijnen voor de kunstzinnige vakdisciplines zijn dan ook uitgewerkt en beschreven in de vorm van competenties.
Docenten gaan steeds vaker aan de slag met samenwerking tussen mens en maatschappijvakken. Voor al deze docenten biedt deze handreiking aanknopingspunten.
Ik zie het nog voor me: een leerling die op zijn stage vol trots in een grote pan met tomatensoep roert. ‘Wilt u proeven?’ Een aantal jaren heb ik als leerkracht in het praktijkonderwijs gewerkt. Deze leerling vergeet ik niet, hij had eindelijk zijn passie gevonden. Hoe erg is het als hij door de coronacrisis niet meer in de horeca kan werken?