Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2110
230505 6815455 0 0 Kernvragen beoordeling Soort instrument Vragen over beoordeling met met mogelijke denkrichtingen. Doel Door de beantwoording van de vragen komen tot een passende invulling van de beoordeling. De voorbeelden kunnen hierbij helpen. Op meso -niveau kunnen de vragen ingezet worden...
Behoort bij: 13 Micro Meso Beoordeling Kernvragen MH
7 april 2016
Suggestie les / lessenserie Dat verzin je toch niet! Fictie en non-fictie Schooltype, leerjaar Leerjaar 1, hv Tijdsinvestering 2 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud andere vakken Leerlingen schrijven korte teksten om fictie...
Behoort bij: Fictie non fictie
4 mei 2016
Inhoud!$A$1:$H$74 Inhoud!$1:$1 Kern Subkern CE Leerdoelen bb Leerdoelen kb Leerdoelen gt Geschiedenis en staatsinrichting van Nederland sinds 1848-1914 X 8.1.5. Je noemt de namen van de Nederlandse staatshoofden in de periode 1848-1914 en plaatst hen in de tijd: Willem II, Willem III en Wilhe...
Behoort bij: Leerdoelenkaart Geschiedenis bovenbouw vmbo
2 februari 2018
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Muizenvalvoertuig Opdracht: ' Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van de ontwerpcyclus denken leerlingen na over het ontwerpen van een voertuig dat wordt aangedreven door een muizenval. Het voertuig moet zo ver mogelijk komen, het liefst verder dan de voertuigen die door andere groepj...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Muizenvalvoertuig
12 maart 2015
Wat kan nog meer II Opdracht: Creëren Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (algebraïsche expressies) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer I , een vergelijkbare kleinere opdracht rond rekenen. Onder het...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer II
29 mei 2015
Suggestie les / lessenserie Personages in een verhaal Schooltype, leerjaar 4 e leerjaar - vwo Tijdsinvestering 2 lessen per literair begrip Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud andere vakken Leerlingen leren in de bovenbouw litera...
Behoort bij: Literaire begrippen personages BL
10 mei 2016
Bewerking les / lessenserie uit een leergang Schrijven van een juryrapport over gedichten, Nieuw Nederlands, vmbo-kgt, leerjaar 2, hoofdstuk 3 keuzeopdracht 2 + 3 Schooltype, leerjaar vmbo kgt-2 Tijdsinvestering 2 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register c...
Behoort bij: Nieuw Nederlands vmbokgt2 poëzie
26 april 2016
Bewerking les / lessenserie uit een leergang Schrijven van een handleiding, Op niveau, havo/vwo 2, blok 2 Schrijf vaardig Schooltype, leerjaar havo/vwo 2 Tijdsinvestering 1-2 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud andere vakke...
Behoort bij: Op niveau hv 2 handleiding
4 januari 2017
Bewerking les / lessenserie uit een leergang Schrijven van een column, Op niveau, havo 4, cursus Schrijven, betogen, beschouwen en amuseren Schooltype, leerjaar havo-4 Tijdsinvestering 3 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud ...
Behoort bij: Op niveau hv4 column
4 januari 2017