Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren aanpakken bij het oplossen van rekenwiskundeproblemen te onderbouwen en leren oplossingen te beoordelen.
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Wat is de plaats van de beroepsgerichte vakken in het vso en het praktijkonderwijs? Hier gaan we bij dit thema op in.
In samenwerking met scholen ontwikkelen we praktijkgerichte examenprogramma’s voor havo. Pilotscholen beproeven het praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M) en een praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) in een grote en kleine variant.
Bij gesprekken voeren gaat het om het deelnemen aan overleg of discussie. Dat kan bijvoorbeeld een discussie zijn over een onderwerp dat dichtbij de leerlingen ligt of een overleg in een beroepssetting.
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
In 2017 zette SLO in samenwerking met VO-Raad twee leernetwerken Formatief evalueren op.
Een blog door SLO'er Annette van der Laan naar aanleiding van de documentaireserie Klassen van omroep Human.