Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1748
Mijn gewenste onderwijspraktijk Soort instrument Invulschema Doel In kaart brengen wat u van de huidige onderwijspraktijk (op klasse n niveau) zou willen behouden en wat volgens u veranderd zou moeten worden in het geval van een nieuw op te starten of bij te stellen onderwijsontwikkeling....
Behoort bij: 1 Micro Mijn gewenste onderwijspraktijk CB
13 mei 2016
Seniorencursus Eindterm 19 De kandidaat kan anderen ondersteuning bieden bij het gebruik van informatiesystemen, applicaties en media . Kenmerken van de opdracht In deze projectopdracht ga je samen met een groepje medeleerlingen een computercursus ontwikkelen voor senioren die weinig tot geen com...
Behoort bij: 19 seniorencursus
20 april 2016
Nieuwe ontwikkelingen Eindterm 23 De kandidaat kent nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Informatietechnologie . Kenmerken van de opdracht In deze opdracht ga je samen met een groepje medeleerlingen nieuwe ontwikkelingen op het gebied van IT opsporen en beoordelen. Daarmee laat je zien hoe goe...
Behoort bij: 23 nieuwe ontwikkelingen
20 april 2016
De sneeuwpop Opdracht : Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van een Concept Cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag of een sneeuwpop eerder smelt mét een jas aan of zónder een jas. Een Concept Cartoon is de visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende g...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De sneeuwpop
12 maart 2015
Prooi en roofdier Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee grafieken in één assenstelsel met elkaar te vergelijken en op basis van een logische redenering een conclusie te trekken. Hierbij zal een leerling gebruik moeten maken van gangbare wisk...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Prooi en roofdier
12 maart 2015
Redeneren - II Opdracht: Analyseren, evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt op basis van een beschrijving een bijbehorende grafiek te schetsen. Daarbij zullen ze vanuit de situatie moeten redeneren over de eigenschappen die de grafiek zou moeten hebben. Hierb...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren II
12 maart 2015
Beproefde les / lessenserie Verbod op wilde circusdieren. Doo r Mariët Janssen (Magistur Alvinus, Sneek) en Theun Meestringa Schooltype, leerjaar 3 gymnasium Tijdsinvestering 9 lesuren Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud ander vak...
Behoort bij: Lessenserie verbod op wilde circusdieren
5 januari 2017
Suggestie les / lessenserie Verbod op chattaal chattaal Schooltype, leerjaar 2 havo/vwo Tijdsinvestering 1 lesuur. Een tweede lesuur is optioneeel als het huiswerk (een ingezonden brief schrijven) ook besproken wordt. Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centr...
Behoort bij: Verbod op chattaal betoog BL
10 mei 2016
CHECKLIST PTA | Nederlands 1. Heeft je school een visie beschreven op onderwijs en leren van taal / Nederlands (bijv. in het schoolplan, in een visiestuk), en heeft je PTA er rekening mee gehouden? Zo ja, waar blijkt dat uit? REACTIE VERBETERPUNTEN 2. Heeft de vaksectie een visie op de impleme...
Behoort bij: Checklist PTA Nederlands
27 november 2019