Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De rekenontwikkeling verloopt langs drie domeinen van rekeninhouden: Getalbegrip, Meten en Meetkunde. Deze verschillende (deel)domeinen komen soms specifiek, maar meestal in samenhang aan de orde.
Het kind leert omgaan met zichzelf en de ander, het leert wat de eigen en andermans gevoelens zijn.
Op het IJburg College leren leerlingen zoveel mogelijk: in een leergemeenschap, over zichzelf en over de wereld om hen heen.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
In dit SLO project worden lessenseries ontwikkeld voor het schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw (4-8) van het basisonderwijs.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Dit proefschrift analyseert de voortgang van het leren van breuken van groep 6 van het primair onderwijs tot en met klas 3 van havo en vwo.