Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.
De leerlingen leren de schrijfwijze van enkele eenvoudige woorden over alledaagse onderwerpen.
Leren schrijven met peer response is een procesgerichte aanpak van het schrijfonderwijs:
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
Op deze pagina is een voorbeeld te vinden van een project voor het vierde leerjaar vmbo-gtl, waarmee leerlingen kunnen werken aan de ontwikkeling van algemene vaardigheden.
Met een geïntegreerde leerroute vmbo-tl – havo kunnen mogelijk meer leerlingen dan nu een havodiploma behalen. Waar vmbo-tl- en havoscholen ieder voor zich kunnen werken aan verbetering van de onderlinge aansluiting, kunnen ze dat ook doen in een geïntegreerde, zesjarige leerroute waarin de leerlingen na vier jaar een vmbo-tl-diploma behalen en na zes jaar een havodiploma.