Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2492
De referentieniveaus zijn ook voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften het uitgangspunt. Er zijn echter leerlingen die, ondanks de inspanningen van de school, de referentieniveaus niet halen op het moment dat het van hen wordt verwacht. Dan kan het nodig zijn om (inhoudelijke) keuzes te maken, zodat deze leerlingen een onderwijsaanbod krijgen dat past bij hun ontwikkelingsperspectief. Het project Passende perspectieven heeft ter ondersteuning van dit proces de referentieniveaus voor rekenen uitgewerkt, waarbij werd uitgegaan van drie verschillende groepen met elk een specifieke beperking. De opbrengsten van de eerste fase van het project bevat de volgende onderdelen: wegwijzer, doelenlijsten, leerroutes bij de doelenlijsten en profielschetsen van de drie doelgroepen.
N.B. Er is inmiddels een nieuw overzicht van leerroutes ontwikkeld. De betreffende publicatie wordt nu niet geactualiseerd, daarin staat nog het eerder ontwikkelde overzicht. Je kunt het nieuwe overzicht erbij gebruiken ter verduidelijking.
22 januari 2015
De referentieniveaus zijn ook voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften het uitgangspunt. Er zijn echter leerlingen die, ondanks de inspanningen van de school, de referentieniveaus niet halen op het moment dat het van hen wordt verwacht. Dan kan het nodig zijn om (inhoudelijke) keuzes te maken, zodat deze leerlingen een onderwijsaanbod krijgen dat past bij hun ontwikkelingsperspectief. Het project Passende perspectieven heeft ter ondersteuning van dit proces de referentieniveaus voor taal uitgewerkt, waarbij werd uitgegaan van drie verschillende groepen met elk een specifieke beperking. De opbrengsten van de eerste fase van het project bevat de volgende onderdelen: wegwijzer, leerroutes bij de doelenlijsten, en profielschetsen van de drie doelgroepen.
N.B. Er is inmiddels een nieuw overzicht van leerroutes ontwikkeld. De betreffende publicatie wordt nu niet geactualiseerd, daarin staat nog het eerder ontwikkelde overzicht. Je kunt het nieuwe overzicht erbij gebruiken ter verduidelijking.
26 januari 2015
Het Kleuterplein observatie- en registratiesysteem is onderdeel van het
programma Kleuterplein (tweede versie) dat een rijke leeromgeving wil
bieden voor groep 1 en 2. Het systeem is gebaseerd op de leerlijnen uit
het programma
4 juni 2019
Huidig!$A$1:$O$60 Intro!$A$1:$G$21 'Overzicht en Hoe verder'!$A$1:$Q$15 Scholing!$A$1:$O$60 Tevredenheid!$A$1:$O$60 158 88 Start!B7 Leraar 1 Start!B8 Leraar 2 Start!B9 Leraar 3 Start!B10 Leraar 4 Start!B11 Leraar 5 Start!B12 Leraar 6 Start!B13 Leraar 7 Start!B14 Leraar 8 Start!B15 Leraar 9 Start!...
Behoort bij: Quickscan 21e-eeuwse vaardigheden leerkrachten
21 november 2017
Supplement Kritische instelling tot eigen belang Eindterm 14 De kandidaat kan zijn eigen belangen afwegen tegen het belang van een groep, organisatie of het algemeen belang Dit supplement beschrijft wat waar kan worden toegevoegd als toetsing van de eindterm rond kritische instelling tot het eige...
Behoort bij: 14 supplement
23 januari 2018
Beoordeling boekdoos Boekdoos van: Klas: Titel boek: Schrijver boek: Naam b eoordelaar 1: Naam b eoordelaar 2: Naam b eoordelaar 3: Onderdeel Beoordelaar 1 Beoordelaar 2 Docent Pnt. docent herhaald Samenvatting: m.n.o. (geen punten) 10 voorwerpen: max. 6 pnt. per voorwerp, (2 cita...
Behoort bij: Beoordeling fictie opdracht boekdoos
14 juli 2016