Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Vanaf augustus 2022 gebruikt het onderwijs geen toetsen meer om de ontwikkeling van kleuters op het gebied van taal en rekenen te volgen. Dat betekent dat gemeenten, kinderopvang en scholen ook geen toetsgegevens meer kunnen gebruiken om de resultaatafspraken van voor- en vroegschoolse educatie (vve) te monitoren. In de gemeente Enschede ging een brede groep experts daarom op zoek naar een andere manier om de ontwikkeling van peuters en kleuters te volgen.
Artikel uit SLO Context PO april 2022
De leerkrachten van de kleutergroepen van KBS De Kring in Alkmaar hebben de prentenboeken van ‘Sam en Julia’ als gezamenlijk thema gekozen.
De activiteiten in groep 5/6 bouwen voort op groep 3/4: leerlingen breiden hun kennis (wat is waar te vinden) en hun vaardigheden (je weg vinden in aanbod en bronnen) uit. Ze worden wegwijs gemaakt in bibliotheek, documentatiecentrum/mediatheek, en in naslagwerken, boeken, kranten en tijdschriften.
Gespreksvaardigheid wordt in het eindexamenprogramma opgenomen in Domein C, waarin nog een onderscheid gemaakt wordt tussen de twee subdomeinen C1 en C2.