Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en in een gesprek dat informatief of opiniërend van karakter is en leren met argumenten te reageren.
In 2017 zette SLO in samenwerking met VO-Raad twee leernetwerken Formatief evalueren op.
De leerlingen leren een aantal taalkundige principes en regels. Zij kunnen in een zin het onderwerp, het werkwoordelijk gezegde en delen van dat gezegde onderscheiden. De leerlingen kennen:
regels voor het spellen van werkwoorden; regels voor het spellen van andere woorden dan werkwoorden; regels voor het gebruik van leestekens.
Informatie over de periodieke peilingsonderzoeken in het primair onderwijs naar het taalonderwijs door de Inspectie. Hoe staat het met de taalvaardigheid aan het einde het primair onderwijs?
De leerlingen leren schriftelijk optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen volgens meer of minder verkorte standaardprocedures.
Wanneer een kind van de peuterspeelzaal of kinderopvang overgaat naar de basisschool, licht de pedagogisch medewerker de schriftelijke informatie over sommige kinderen mondeling toe in een gesprek met de leerkracht.