Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit SLO project worden lessenseries ontwikkeld voor het schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw (4-8) van het basisonderwijs.
De kerndoelen bevatten uitwerkingen voor de drie uitstroomprofielen 'vervolgonderwijs', 'arbeidsmarkt' en 'dagbesteding.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.
SLO evalueert de invoering van deze vernieuwing in opdracht van het Ministerie van OCW. De vragen die we graag willen beantwoorden zijn: hoe verloopt de invoering? Wat betekent de vernieuwing voor docenten en leerlingen?
De kerndoelen vormen het belangrijkste (wettelijk) kader in je onderwijs. Ze geven aan wat je leerlingen moet aanbieden om zich verder te ontwikkelen in het vervolgonderwijs en te functioneren in de maatschappij.
De publicaties op deze pagina, zijn ontwikkeld in samenwerking met groepen docenten. Dit gebeurde in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
Het praktijkgerichte programma is een vak waarin leerlingen in de bovenbouw praktische en realistische opdrachten uitvoeren voor externe opdrachtgevers.