Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Tips voor het zelf maken van practicumtoetsen en voorbeelden van enkele zelfgemaakte practicumtoetsen
SLO heeft samen met een school uit het voortgezet onderwijs, OSG Northgo uit Noordwijk, een aantal mogelijkheden voor het gebruik van digitale middelen tijdens bewegingsonderwijs ontworpen. Het gaat om ringzwaaien, een handbalachtig doelspel 3-2, volleybaloefeningen en volleybal 4-4.
Door SLO zijn vier tools ontwikkeld die tot doel hebben om leerlingparticipatie te vergroten bij de vraag wat van waarde is om te leren op school.
De huidige wet- en regelgeving voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs is ingegaan op 1 augustus 2006. Kenmerkend hiervoor is dat scholen meer beleidsvrijheid hebben gekregen en dat de ruim 300 kerndoelen van de basisvorming vervangen zijn door 58 globale, meer op het leerproces gerichte doelen.
In 2017 zette SLO in samenwerking met VO-Raad twee leernetwerken Formatief evalueren op.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
De leerlingen leren informatie en meningen te vergelijken en te beoordelen in verschillende teksten.