Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1687
De ligfiets Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw wordt nog niet zoveel gewerkt met formules. Toch kunnen leerlingen hiermee uitgedaagd worden, zeker als de context zich daartoe leent. In deze opdracht wordt leerlingen gevraagd om de snelheden die bereikt kunnen worden met een gewone...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De ligfiets
1 april 2015
De sneeuwpop Opdracht : Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van een Concept Cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag of een sneeuwpop eerder smelt mét een jas aan of zónder een jas. Een Concept Cartoon is de visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende g...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De sneeuwpop
12 maart 2015
Elektrische schakeling Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw van het vmbo leren leerlingen stroomkringen te maken met een spanningsbron en één of meerdere lampjes. In zo'n schakeling met meerdere lampjes staan de lampjes óf parallel óf in serie geschakeld. Zij leren dat als in een s...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Elektrische schakeling
1 april 2015
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Wat is de beste energiebron? Opdracht : Evalueren 1. I nleiding Leerlingen gaan van verschillende energiebronnen de voor- en nadelen onderzoeken en vormen zich hierover een mening op basis van argumenten. Zij uiten hun mening in een discussie en reflecteren hierop door het schrijven van een arti...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Wat is de beste energiebron
12 maart 2015
Proefwerkcijfers Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee representaties van data met elkaar te vergelijken en op basis hiervan, door logisch redeneren, een conclusie te trekken, waarbij gebruik gemaakt wordt van gangbare wiskundige termen (vak...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Proefwerkcijfers
12 maart 2015
Prooi en roofdier Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee grafieken in één assenstelsel met elkaar te vergelijken en op basis van een logische redenering een conclusie te trekken. Hierbij zal een leerling gebruik moeten maken van gangbare wisk...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Prooi en roofdier
12 maart 2015
Redeneren - I Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt uitspraken over een beschreven situatie te beoordelen. Daarbij zullen ze de eigen kennis over het onderwerp, in dit geval gemiddelde, moeten inzetten om de juiste conclusies te kunnen trekken. Ze ...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren I
12 maart 2015
Redeneren - II Opdracht: Analyseren, evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt op basis van een beschrijving een bijbehorende grafiek te schetsen. Daarbij zullen ze vanuit de situatie moeten redeneren over de eigenschappen die de grafiek zou moeten hebben. Hierb...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren II
12 maart 2015