Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren over de mondiale ruimtelijke spreiding van bevolkingsconcentraties en godsdiensten, van klimaten, energiebronnen en van natuurlandschappen zoals vulkanen, woestijnen, tropische regenwouden, hooggebergten en rivieren.
De leerlingen leren omgaan met kaart en atlas, beheersen de basistopografie van Nederland, Europa en de rest van de wereld en ontwikkelen een eigentijds geografisch wereldbeeld.
De leerlingen leren samen met anderen op een respectvolle manier aan bewegingsactiviteiten deel nemen, afspraken maken over het reguleren daarvan, de eigen bewegingsmogelijkheden inschatten en daarmee bij activiteiten rekening te houden.
Voorbeeld van hoe scholen een leerplan kunnen maken voor een keuzevak. Daarbij moet antwoord komen op de vraag: "wat is er nodig om de leerlingen in staat te stellen de eindtermen van dit keuzevak te behalen?"
In gesprek over (v)so kerndoelen en delen van inspirerende tips en voorbeelden voor Kunst & Cultuur en Bewegen & Sport, Moderne Vreemde talen en Wereldoriëntatie.