Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 772
Van zaad tot plant Opdracht: denkvaardigheid c reëren 1. Inleiding Bij het bewerken van opdrachten uit een methode kan het helpen de volgorde van binnen opdrachten te veranderen. In de hoofdstukken over planten in biologie-methodes voor de onderbouw is aandacht voor het kiemen van zaadplanten. ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Van zaad tot plant
30 april 2015
De nieuwe, mooie, zwarte, platte telefoon Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Ik loop met kleine, voorzichtige pasjes door de stille, donkere gang. In de verte hoor ik het zachte, krakende geluid van een deur die open gaat. Het felle licht gaat aan. Er komt een grote man in een lange, zwarte jas de...
1 april 2015
Tips en aanwijzingen voor het analyser en en interpreteren van toetsen Bij het analyseren van toetsen gaat het niet alleen om het aantal voldoendes en onvoldoendes. Door toetsen zorgvuldig te analyseren kunt u bepalen waar leerstof verbeterd moet worden, welke vormen van ondersteuning u moet bied...
31 oktober 2016
Kijkwijzer collegiale lesobservatie Toelichting Met deze kijkwijzer kan de lesuitvoering met de les(senreeks) en daarmee de werkelijke bruikbaarheid van deze les(senreeks) worden geëvalueerd. U vraagt uw collega om één of meerdere lessen te observeren. Afhankelijk van de les worden wellicht nie...
Behoort bij: Kijkwijzer collegiale lesobservatie
5 november 2019
CHECKLIST PTA | Nederlands 1. Heeft je school een visie beschreven op onderwijs en leren van taal / Nederlands (bijv. in het schoolplan, in een visiestuk), en heeft je PTA er rekening mee gehouden? Zo ja, waar blijkt dat uit? REACTIE VERBETERPUNTEN 2. Heeft de vaksectie een visie op de impleme...
Behoort bij: Checklist PTA Nederlands
27 november 2019
CHECKLIST PTA | MVT 1. Heeft je school een visie beschreven op onderwijs en leren van MVT (bijv. in het schoolplan, in een visiestuk), en heeft je PTA er rekening mee gehouden? Zo ja, waar blijkt dat uit? REACTIE VERBETERPUNTEN 2. Heeft de vaksectie een visie op de implementatie van het het E...
Behoort bij: Checklist PTA MVT
27 november 2019
Wat staat er in ons schoolplan of visie over wat we beogen? Analyseren van onderwijsbeleidsplannen In het schoolplan, de schoolvisie of het onderwijsbeleidsplan van de school staan uitspraken over visie en beleid. Hoe s luit de onderwijsvernieuwing aan bij de stukken die er zijn? Met onderstaand...
16 februari 2023
Wat is het verschil tussen het huidige en gewenste onderwijs ? Vanuit verschillende perspectieven bekeken Als je vanuit verschillende perspectieven het huidige met het gewenste onderwijs vergelijkt , krijg je inzicht in de wensen van alle betrokkenen en eventuele knelpunten. Da n wee...
16 februari 2023
Hoe evalueren we het vernieuwde curriculum met onze leraren? Met leraren de verwachte effectiviteit en bruikbaarheid in kaart brengen Als je met onderstaande tabel de verwachte effectiviteit van de curriculumverandering in kaart brengt , is het voor iedereen helder wat je met de curriculum...
20 februari 2023