Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 915
MODULE: Financiële zelfredzaamheid - de financiële keuzen tussen studeren en overlijden Voorwoord Deze opdracht is in oktober 2016 geschreven en draait om het onderwerp financiële zelfredzaamheid. Dit is een onderdeel van CE, maar vormt binnen het programma bedrijfseconomie een nieuw onderdee...
Behoort bij: Module Zelfredzaamheid
13 februari 2017
Toelichting op de programmaonderdelen Hieronder wordt kort de essentie van elk onderdeel weergegeven en wat er van de leerling ten aanzien van het portfolio wordt verwacht. Aan het eind van ieder onderdeel staat , met een nummerverwijzing , aangegeven wat er bij het onderdeel in het dossier moe...
Behoort bij: Toelichting op de programma onderdelen
8 januari 2018
Vaardigheden communiceren kostenbewust denken klantgericht handelen rekenen adviseren presenteren onderzoeken Economie kernractiviteiten begroten calculeren administreren in/verkopen voorlichten ondernemen bedienen bereiden Vaardigheden waarnemen met mensen kunnen omgaan nauwkeurig empatisch pr...
Behoort bij: format voor ontwikkeling LOB project
28 juli 2015
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
Suggestie les / lessenserie Opzeggen lidmaatschap met zakelijke e-mail Schooltype, leerjaar 2 vmbo/havo/vwo Tijdsinvestering 4 lesuren Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt vakinhoud en/of genre In zijn geheel gaat het om een schrijfopdrach...
Behoort bij: Opzeggen lidmaatschap e mail BL
10 mei 2016
Wat kan nog meer II Opdracht: Creëren Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (algebraïsche expressies) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer I , een vergelijkbare kleinere opdracht rond rekenen. Onder het...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer II
29 mei 2015
Hoe evalueren we het vernieuwde curriculum met onze leraren? Met leraren de verwachte effectiviteit en bruikbaarheid in kaart brengen Als je met onderstaande tabel de verwachte effectiviteit van de curriculumverandering in kaart brengt , is het voor iedereen helder wat je met de curriculum...
20 februari 2023
left -198755 0 0 Gespreksplaat curriculair spinnenweb D eze acties moet ik nú ondernemen : right 54544 0 0 Spinnenwebdraden met aandachtspunten/vragen per draad Basisvisie pgp : Rationale: Waartoe kiezen jullie als school voor pgp en hoe verhoudt zich dat tot de schoolvisie? Inhoud: Is de...
Behoort bij: Gespreksplaat curriculair spinnenweb
21 maart 2024
MODULE : F iscale en vennootschappelijke winst - werk voor de accountant, de fiscalist of voor een fiscale rekenrobot? ( Computational thinking en de financieel specialist) Versie: TIME \@ "d-M-yyyy" 21-6-2017 Voorwoord Deze module is in oktober 2016 geschreven en besteedt aandacht a...
Behoort bij: Module fiscale vennootschappelijke winst
21 juni 2017