Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat leerlingen lezen, kunnen we niet los zien van de omgeving waarin ze lezen. Lezen vindt altijd ergens plaats en de omgeving waar je leest heeft invloed op je manier van lezen.
Zelfstandig werken is zowel een middel om gedifferentieerd onderwijs te realiseren als doel op zichzelf dat leerlingen meer verantwoordelijkheid geeft over hun eigen leerproces en minder afhankelijk maakt van de leerkracht.…
Een soepele overgang van po naar vo biedt kansen voor leerlingen en is daarmee in het belang van het kind. Hoe kun je de samenwerking tussen po en vo versterken?
De meeste leraren zullen de leesontwikkeling van hun kinderen volgen via leesvaardigheidstoetsen uit het leerlingvolgsysteem of uit methodes. Deze toetsen zijn summatief: je beoordeelt wat de leerling bereikt heeft aan het eind van een programmaonderdeel of bepaalde leerstof.
Bromautobusfietsvliegomobiel: ter land, ter zee, onder de grond en in de lucht!