Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur. Sporen die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Het thema Sociaal-emotionele ontwikkeling richt zich op het dynamische proces waarmee kinderen en jongeren de fundamentele levensvaardigheden verwerven.
Informatie over de periodieke peilingsonderzoeken in het primair onderwijs naar het taalonderwijs door de Inspectie. Hoe staat het met de taalvaardigheid aan het einde het primair onderwijs?
Zeker tijdens een groot onderzoek, bijvoorbeeld een profielwerkstuk of een sectorwerkstuk, is het belangrijk leerlingen goed te begeleiden. Onze suggestie is om in ieder geval vier gesprekken met de leerling(en) te voeren.
De examenprogramma’s kennen elk zes domeinen. De syllabus geeft voor elk domein kort aan wat leerlingen daarin zouden moeten kennen en kunnen. Die beschrijvingen zijn in de handreiking overgenomen. De syllabus vindt u op de site van het examenblad.