Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 758
Conceptexamenprogramma wiskunde maatschappij C&M voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
11 oktober 2024
Conceptexamenprogramma wiskunde maatschappij E&M - vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
11 oktober 2024
Conceptexamenprogramma wiskunde natuur N&G voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
11 oktober 2024
Conceptexamenprogramma wiskunde natuur N&T voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
11 oktober 2024
Toelichting bij de conceptexamenprogramma's Griekse en Latijnse taal en cultuur voor vwo.
11 oktober 2024
Definitieve conceptkerndoelen voor rekenen en wiskunde inclusief toelichtingsdocument
3 oktober 2024
De rekentoetswijzer 3F vormt het kader voor de eisen die in de rekentoets(en) 3F gesteld worden, geformuleerd in termen van ‘kennen en kunnen’. In deze rekentoetswijzer wordt beschreven hoe de rekendoelen uit het referentiekader rekenen, niveau 3F, kunnen voorkomen in de rekentoetsen 3F.
22 januari 2011
Voor het voortgezet onderwijs zijn twee rekentoetswijzers ontwikkeld, één voor niveau 2F en één voor niveau 3F. Deze rekentoetswijzers hebben elk een officiële status als regelgevend document en zijn door de rijksoverheid goedgekeurd. Dit servicedocument heeft tot doel betrokkenen bij het rekenonderwijs op scholen en daarbuiten informatie te verstrekken over de rekentoetsen, voor zover die niet in de rekentoetswijzers is opgenomen. Omdat de rekentoetswijzer een officiële status heeft, kan daarin niet alle informatie worden opgenomen die voor betrokkenen van belang kan zijn. Daarom is dit servicedocument ontwikkeld, dat in tegenstelling tot de rekentoetswijzer geen officiële status kent. Het document bevat een korte beschrijving van de totstandkoming van de rekentoetswijzers, enkele overwegingen daarbij, feitelijk informatie voor scholen en docenten en voorbeeldopgaven.
22 januari 2015
In deze publicatie, bedoeld voor docenten wiskunde in de onderbouw vo, worden de kerndoelen geconcretiseerd. De beschrijving is gericht op onderwijs dat aan leerlingen een actieve rol wil geven bij het leren van wiskundevaardigheden en denkwijzen. Zij bevat voorbeelden die de docent, hopelijk zonder al te veel moeite, om kan zetten in lessen die aan leerlingen die actieve rol kunnen geven.
26 januari 2015
In het Referentiekader taal en rekenen is in referentieniveaus vastgelegd welke kennis en vaardigheden leerlingen moeten hebben aangaande rekenen/wiskunde. Om scholen en andere belanghebbenden te ondersteunen bij het ontwikkelen en aanpassen van lesmethoden, leermiddelen, toetsen/examens in het rekenonderwijs is SLO gevraagd een concretisering te maken van elk van de referentieniveaus uit het Referentiekader taal en rekenen. Deze publicatie geeft concretiseringen van het niveaus 2S voor vmbo/mbo-2. Elk rekendoel uit het referentiekader is voorzien van een toelichting, aanvullende voorbeelden, suggesties en opmerkingen.
26 januari 2015