Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deel I van het ITHAKA-docentenmateriaal. Dit deel bevat een uitwerking van de theoretische uitgangspunten van het didactisch instrument.
Leerlingen tekenen lucht in een erlenmeyer en gaan vervolgens in discussie over deeltjesmodellen.
Leerlingen maken zelf vragen bij een verzameling van teksten rondom een thema.
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
De Dansapedia was onderdeel van de opgeheven website Danstijd.slo.nl. Om de inhoud toch beschikbaar te houden voor docenten (en hun leerlingen), is er voor gekozen om hiervan een pdf te maken. De Dansapedia bevat 600 items met betrekking tot dansbegrippen, danssoorten en personen (choreografen, dansers, danseressen, gezelschappen).
Verslag van onderzoek naar de inzet van meertaligheid als hulpmiddel in het mvt-onderwijs in het voortgezet onderwijs
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.
De leerlingen oefenen met het schrijven van een korte tekst waarin causale redenaties in een historische context zichtbaar worden.
Leerlingen uit leerjaar 1 gaan aan de slag met het ordenen van getallen met een ongelijk aantal decimalen.