Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2349
Balthasar Gerards Opdracht: Evalueren 1. Inleiding 'Balthasar Gerards' is, zoals bekend, de moordenaar van Willem van Oranje. In deze opdracht moeten leerlingen beredeneren waarom mensen, in heden en verleden, heel verschillend hebben geoordeeld over de (daad van de) moordenaar van Willem van Ora...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Balthasar Gerards
12 maart 2015
De Beeldenstorm (1566) Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30-50 minuten Onderwerp De Beeldenstorm, horend bij tijdvak 5: tijd van Ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm 1566
30 april 2015
Het begin van de Koude Oorlog Opdracht: Analyseren en evalueren 1. Inleiding Deze opdracht gaat over het uitbreken van de Koude Oorlog, om preciezer te zijn over de vraag wie er verantwoordelijk was voor het uitbreken ervan, de Sovjetunie of de Verenigde Staten. De vaardigheid die centraal staat ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Het begin van de koude oorlog
12 maart 2015
De nieuwe, mooie, zwarte, platte telefoon Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Ik loop met kleine, voorzichtige pasjes door de stille, donkere gang. In de verte hoor ik het zachte, krakende geluid van een deur die open gaat. Het felle licht gaat aan. Er komt een grote man in een lange, zwarte jas de...
1 april 2015
Wat vind jij ervan? Opdracht: Recensies lezen en schrijven 1. Inleiding Deze film voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen: de scenes waren langdradig, er zaten grappen in waar ik niet om kon lachen en het einde ik geloof niet dat ik ooit zo iets slechts heb gezien, nu weet ik nog niet hoe h...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands Wat vind jij ervan
1 april 2015
Wat kan nog meer - I Opdracht: Creëren . Inleiding Hieronder staat een korte opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (rekensommen) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer II , een vergelijkbare, uitgebreidere opdracht rond lette...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer I
29 mei 2015
202 231 214 94 192 1 193 2 88 3 194 4 195 5 186 125 187 125 188 125 189 125 199 125 190 125 191 125 201 229 228 222 200 223 197 224 183 225 184 226 196 227 185 110 230 109 122 216 1 2 3 0 91 92 93 4 123 5 1 6 2 7 3 8 4 9 5 10 6 11 12 124 13 1 14 2 15 3 16 4 17 5 18 6 19 20 21 22 23 24 25 26 2...
Behoort bij: Slimme sportkeuze
15 januari 2016
Toelichting op de programmaonderdelen Hieronder wordt kort de essentie van elk onderdeel weergegeven en wat er van de leerling ten aanzien van het portfolio wordt verwacht. Aan het eind van ieder onderdeel staat , met een nummerverwijzing , aangegeven wat er bij het onderdeel in het dossier moe...
Behoort bij: Toelichting op de programma onderdelen
8 januari 2018