Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De huidige wet- en regelgeving voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs is ingegaan op 1 augustus 2006. Kenmerkend hiervoor is dat scholen meer beleidsvrijheid hebben gekregen en dat de ruim 300 kerndoelen van de basisvorming vervangen zijn door 58 globale, meer op het leerproces gerichte doelen.
Wat zijn de raakvlakken tussen biologie en het vak natuur, leven en technologie (NLT), Wetenschapsoriëntatie en Onderzoek en ontwerpen.
Deze pagina toont voor de verschillende vormen van samenhang enkele voorbeelden, in de vorm van thematische scholennetwerken, scenario's, leerplankaders of gemeenschappelijke domeinen in examenprogramma's.
Effectieve formatieve evaluatie vraagt om een andere rol van de docent - een meer coachende rol - en de leerling. Met name leerlingen zijn vaak niet gewend om eigenaar te zijn van hun eigen leerproces.
In de natuurkunde is 'warmte', aangeduid met het symbool Q, een vorm vanenergie-uitwisseling tussen systemen of tussen een systeem en zijn omgeving.
Het is ook voor vmbo-leerlingen mogelijk een vak op een hoger niveau af te sluiten.
Het is ook voor vmbo-leerlingen mogelijk een vak op een hoger niveau af te sluiten.
introductie en algemene informatie over het schoolexamen bedrijfseconomie havo/vwo