Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In deze analyse schetsen we trends en ontwikkelingen die laten zien waarom het gewenst is om digitale geletterdheid een vaste plaats te geven in het curriculum.
In deze analyse schetsen we de belangrijkste uitdagingen in het huidige talenonderwijs in Nederland.
In deze notitie beschrijven we relevante ontwikkelingen en uitdagingen betreffende het curriculum rekenen en wiskunde po en onderbouw vo.
In deze notitie schetsen we eerst de curriculaire uitdagingen in het primair onderwijs en in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Deze analyse beschrijft de problemen en uitdagingen van het leergebied mens en maatschappij.
Welke ontwikkelingen verdienen een plek in het curriculum en welke
uitdagingen zijn er? Dat bespraken curriculumontwikkelaars van SLO met een brede set aan stakeholders.
Het Burgerkaartenspel is een instrument dat scholen kan helpen rond het thema Burgerschap goede vragen te stellen. Hoe geef je vorm aan burgerschap op jouw school? Hoe zorg je ervoor dat je aan de nieuwe eisen van de wet en de Inspectie voldoet? Het burgerkaartenspel zet je aan het denken over de doelen die je als school of als schoolorganisatie wilt nastreven, maar ook over de leeractiviteiten, lessen en leerlijnen die je wilt opzetten, uitvoeren en evalueren.
Voorbeeld van een lessenserie over pandemieën in het heden en verleden als voorbeeld hoe je kunt werken met de leerdoelenkaarten 10-14.