Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Verslag van onderzoek naar de inzet van meertaligheid als hulpmiddel in het mvt-onderwijs in het voortgezet onderwijs
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.
De leerlingen oefenen met het schrijven van een korte tekst waarin causale redenaties in een historische context zichtbaar worden.
Leerlingen uit leerjaar 1 gaan aan de slag met het ordenen van getallen met een ongelijk aantal decimalen.
De leerlingen hebben kennis gemaakt met begrippen, zoals warmte, temperatuur, dichtheid en convectie en moeten deze nu toepassen op convectie in vloeistoffen en gassen.
Leerlingen schrijven een spannend verhaal nadat ze met elkaar verhalen hebben geanalyseerd op elementen die spanning aanbrengen.
In dit lesvoorbeeld gebruikt de leraar hexogonen om na behandeling van de opstand van de Nederlanden tegen Spanje zichtbaar te maken welke verbanden leerlingen kunnen leggen.