Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 3449
De Opstand 2 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht bepalen leerlingen hoe belangrijk de rol van bepaalde personen en gebeurtenissen is geweest in de Opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinve...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 2
30 april 2015
Egypte Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht over het oude Egypte gaan leerlingen aan de slag met bronnen. Zij analyseren om te beginnen een aantal bronnen met de vraag welke bron of bronnen bruikbaar zijn voor het beantwoorden van een (gegeven) historische vraag. Daarn...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Egypte
30 april 2015
A utarkisch huis Opdracht: Creëren 1. Inleiding Met zon- en windenergie binnen handbereik waren de mogelijkheden nog nooit zo groot als vandaag om onafhankelijk te zijn van energie. Dus bouw je eigen windmolen, leg je dak vol zonnepanelen en zorg voor een volledig geïsoleerd huis. Van oudsher wor...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Autarkisch huis
1 april 2015
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Muizenvalvoertuig Opdracht: ' Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van de ontwerpcyclus denken leerlingen na over het ontwerpen van een voertuig dat wordt aangedreven door een muizenval. Het voertuig moet zo ver mogelijk komen, het liefst verder dan de voertuigen die door andere groepj...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Muizenvalvoertuig
12 maart 2015
Wat kan nog meer II Opdracht: Creëren Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (algebraïsche expressies) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer I , een vergelijkbare kleinere opdracht rond rekenen. Onder het...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer II
29 mei 2015