Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Informatie over de publicatie "Van peiling naar praktijk" (mondelinge taalvaardigheid).
Op deze pagina's vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond digitale geletterdheid.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.
Voor een antwoord op diverse vragen over schrijfonderwijs kun je terecht in de leerlijn begrippen voor taalbeschouwing, bedoeld voor zowel het primair als voortgezet onderwijs.
Onderwijs in kunst, cultuur en erfgoed levert een waardevolle bijdrage aan de algemene en persoonlijke vorming. Leerlingen verwerven kennis, houding en vaardigheden van muziek, dans, drama, beeldende kunst, literatuur en cultureel erfgoed.
Informatie over burgerschapsonderwijs in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs.
Wat zijn de 21e-eeuwse vaardigheden en hoe kun je die als leraar een plek geven in je onderwijsaanbod?
Informatie over digitale geletterdheid en de doorlopende leerlijn. Met aandacht voor mediawijsheid, informatievaardigheden, computational thinking en ICT-basisvaardigheden.
Taalgericht vakonderwijs richt zich primair op de vakdoelen en benoemt daarbij expliciet de benodigde taalvaardigheid.