Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 468
Wat kan nog meer - I Opdracht: Creëren . Inleiding Hieronder staat een korte opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (rekensommen) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer II , een vergelijkbare, uitgebreidere opdracht rond lette...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer I
29 mei 2015
Wat kan bij elkaar - I Opdracht: Analyseren. Inleiding In onderstaande opdracht wordt van een leerling gevraagd om wiskundige objecten (meetkundige figuren) in groepen te verdelen op basis van eigen argumenten. Zie ook de opdracht: Wat kan bij elkaar II, een vergelijkbare opdracht rond lineaire ...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan bijelkaar I
29 mei 2015
Een nieuw verblijf! Opdracht : creëren 1. Inleiding Aan de hand van ontwerpstappen denken leerlingen na over de inrichting van een nieuw verblijf voor een dier naar keuze. Ze doen in verband hiermee onderzoek naar de leefomstandigheden van het dier. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruik...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Een nieuw verblijf
12 maart 2015
HOERA, een meisje Ondertitel : Analyseren 1. Inleiding Aan de hand van een concept cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag hoe het komt dat een meisje een meisje is. Een concept cartoon is een visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende gezichtspunten wordt met ve...
Behoort bij: Lesbrief Biologie HOERA een meisje
30 april 2015
Menselijk gedrag Opdracht creëren 1. Inleiding Bij biologie wordt in de lessen aandacht besteed aan het gedrag van dieren. Maar even interessant of misschien wel interessanter is het gedrag van mensen. In deze opdracht gaan leerlingen zelf onderzoek doen (volgens een stappenplan) naar lichaamstaa...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Menselijk gedrag
12 maart 2015
Oren en ogen om jaloers op te zijn! Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Deze opdracht over zintuigen is bedoeld als een hogere denkvaardigheidsopdracht ter vervanging van de lesstof over zintuigen uit de methode die wordt gebruikt. Een manier om hogere denkvaardigheden in te zetten en toe te pass...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Oren en ogen om jaloers op te zijn
30 april 2015